Thursday 15 September 2011

Journey to the past | Podróż do przeszłości

EN: Yesterday, by accident, I was watching the BBC 4 channel. The documentary that interested me so much, refered to the beggining of the discovery of elements. What's the clever and fantastic prepared document. The 'Chemistry: A Volatile History' hosted by Jim Al-Khalili took me to the past. Chemistry is my first passion - I studied the chemistry 5 yeras - in nineties - in Torun (the Nicolaus Copernicus town). I truly recommend this document it's really interesting, and not boring - at least not to me:)

PL: Wczoraj, przez przypadek oglądałam kanał 4 BBC. Film documentalny, który zainteresował mnie tak bardzo, odnosił się do początków odkrycia pierwiastków chemicznych. Jaki to mądry i fantastyczny program. Dokument o tytule: 'Chemistry: A Volatile History' prowadzony przez Jima Al-Khalili zabrał mnie do przeszłości. Chemia to moja pierwsza pasja. Studiowałam chemię przez 5 lata w latach dziewięćdziesiątych w Toruniu (miasto Mikołaja Kopernika). Mogę Wam polecić ten program, albowiem jest bardzo interesujący, prowadzony z pasją, nie nudny - przynajmniej nie dla mnie. Takie programy powinny być pokazywane w szkołach, wówczas chemia nie była by takim "strasznym" przedmiotem szkolnym - wręcz przeciwnie stała by się interesująca - w końcu otacza nas ze wszech stron...

Photo | Zdjęcie: © stock.xchng.vi

1 comment: